Ενδεικτικός Προγραμματισμός Διδακτέας Ύλης στη Φιλοσοφία Β΄ Λυκείου

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ «ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ»

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ: 10-12 διδακτικές ώρες

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Ξεκινώντας από την απορία
Ενότητα πρώτη: Η ιδιαιτερότητα της φιλοσοφικής σκέψης                                               
Ενότητα δεύτερη: Βασικοί στόχοι της φιλοσοφικής δραστηριότητας
Ενότητα τρίτη: Κλάδοι της Φιλοσοφίας και επιστήμες                                                     

Ενότητα τέταρτη: Φιλοσοφία και κοινωνία: 2. Η χρησιμότητα της Φιλοσοφίας               

Ενότητα πέμπτη: Φιλοσοφία και ιστορία                                                                           

ΤΕΣΤ                                                                                                                            
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Κατανοώντας τα πράγματα  
Ενότητα δεύτερη: Λέξεις, νόημα και καθολικές έννοιες                                                    
                                                                  

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: 14 διδακτικές ώρες

Ενότητα τέταρτη: Λογική και Φιλοσοφία                                                              
Ενότητα πέμπτη: Αριστοτελική λογική                                                                                                                                
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Αναζητώντας τη γνώση
Ενότητα πρώτη: Το ερώτημα για τη δυνατότητα της γνώσης: 1. Η σκεπτικιστική πρόκληση – Διαφορετικά είδη σκεπτικισμού:
α. Αμφισβήτηση της δυνατότητας γνώσης και επιδίωξη της αταραξίας (αρχαίος σκεπτικισμός),                                                                                                                                                          
β. Νεότερες μορφές σκεπτικισμού (μόνο η υποενότητα 1: Ακραία μεθοδολογική αμφιβολία: Υπάρχει κάτι για το οποίο δεν μπορώ να αμφιβάλλω;)                                                                      
Ενότητα τρίτη: Θεωρίες για την πηγή της γνώσης 1. Ορθολογισμός 2. Εμπειρισμός                                                          
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ                                                                                                      



ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: 15 διδακτικές ώρες

3. Η ανάγκη συνθετικής προσέγγισης

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ανακαλύπτοντας το νου
Ενότητα πρώτη: Εισαγωγή στη Μεταφυσική                                                           
Ενότητα δεύτερη: Νους και σώμα – δυϊστικές θεωρίες                                          
Ενότητα τρίτη: Νους και σώμα – μονιστικές θεωρίες                                             

ΜΑΡΤΙΟΣ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ: 12 - 14 διδακτικές ώρες

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Αξιολογώντας την πράξη
Ενότητα πρώτη: Αναζήτηση κριτηρίου ηθικής ορθότητας
                                   
Ενότητα δεύτερη: Απορίες και ενστάσεις για τη δυνατότητα ηθικής σκέψης και πράξης                                                                                                                
Ενότητα τρίτη: Η δικαιολόγηση της ηθικής στάσης ζωής                                                                                                                            
Ενότητα τέταρτη: Πρακτικές εφαρμογές του ηθικού προβληματισμού     

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ορίζοντας το δίκαιο
Ενότητα πρώτη: Μορφές πολιτικής οργάνωσης των ανθρώπινων κοινωνιών      
Ενότητα δεύτερη: Κοινωνικό συμβόλαιο και δημοκρατικές πολιτείες                  
                                         

ΜΑΙΟΣ: 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Θαυμάζοντας το ωραίο
Ενότητα πρώτη: Φύση, τέχνη και αισθητική εμπειρία                                         
Ενότητα δεύτερη: Βασικές αντιλήψεις για την τέχνη  

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ (;)


ΣΥΝΟΛΟ: 52 – 60

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου